instructie steppen met je hond 4

Alles wat je moet weten over het steppen met je hond
Plaats reactie
Daniel
Site Admin
Berichten: 23
Lid geworden op: 21-06-2013 13:37

instructie steppen met je hond 4

Bericht door Daniel » 26-06-2013 11:55

De eerste keer

Doe de hond eerst het tuig om en pas het zodanig aan, dat er enige speling (één vingerbreedte) ontstaat tussen de riem en de borst achter de voorpoten. Maak dan de voorriem los genoeg om te voorkomen dat de voorpoten bekneld raken. De uitrusting moet de hond passen, en niet zijn vacht. Zorg ervoor, dat je hond een goed tuig aangemeten krijgt . Een goede dierenspeciaalzaak kan u hierover ook uitgebreid informeren. De Walkydog kan ook aan een halsband bevestigd worden. In dit geval raden wij een bredere halsband aan om eventuele druk beter te verdelen.

Zorg dat je wat beloningsproducten bij de hand hebt! Ik geef mijn hond deze delicatesse, telkens als ik hem vasthaak aan de Walkydog. Positieve erkenning is de beste manier om te trainen. Zodra de hond vertrouwd is met de step, zullen de traktaties minder vereist zijn. Als je klaar bent met steppen mag je hond natuurlijk best nog een keer getrakteerd worden. Roep uw hond en vraag hem naast de step te gaan zitten of staan, naast de Walkydog. Dit kan 5-10 minuten vergen. Maak eerst de Walkydog aan het frame vast en zet uw hond naast de step, zonder hem aan te lijnen. Indien nodig adviseer ik u een vriend te vragen om u te helpen, door met de step of de hond te lopen. Probeer de hond zo te positioneren dat hij de step of de Walkydog niet aanraakt. Loop eerst rustig en wen de hond eraan om netjes in een rechte lijn naast de step te lopen.

Plaats reactie